• Buitenreclame is bijzonder zichtbaar

    Of het nu gaat om een abri, een billboard, bus- of tramreclame of om een digitaal scherm, met buitenreclame heb je altijd een  buitengewoon zichtbaar medium in handen. Een medium dat niet verstopt zit achter een site, een tijdschrift, een krant of een zender. En een voorbijganger hoeft er helemaal niets voor te doen. Hij hoeft er niet voor af te stemmen, niet voor te klikken en niet voor door te bladeren

    1
  • Buitenreclame is locatie- en doelgroepgericht inzetbaar

    Met buitenreclame bereik je een mobiel en actief publiek. Het kan bovendien zeer plaatselijk worden ingezet zodat je bepaalde  doelgroepen gericht kan benaderen. Zo bereik je jongeren en forenzen uitstekend door te adverteren rond OV-stations of op bussen en trams. Zakelijke autorijders tref je met roadboards rond pompstations en parkeergarages. Scholieren met schoolboards. En  boodschappers benader je doelgericht rond winkelcentra en in supermarkten.

    2
  • Buitenreclame is er altijd.
    24 uur per dag, 7 dagen per week

    24 uur per dag, 7 dagen per week. En dat weken of zelfs maanden lang. Buitenreclame is er gewoon altijd. En je kunt het niet wegzappen, wegklikken, ombladeren of uitzetten.

    3
  • Buitenreclame zorgt voor visuele herkenning

    Door zijn zichtbaarheid en opvallendheid kan buitenreclame een product- of merkbeeld echt verankeren in het brein van consumenten. Dit is met name belangrijk als een goede herkenning van verpakkingen en logo’s voorwaarde is.

    4
  • Buitenreclame is niet opdringerig

    Mensen gaan het liefst met een grote boog om tv- en internetreclame. Maar aan de aanwezigheid van buitenreclame lijken ze zich nauwelijks te storen. Voorbijgangers ervaren het als veel minder opdringerig. Vaak zien ze het zelfs als welkome afleiding.

    5
  • Buitenreclame werkt goed in combinatie met andere media

    Buitenreclame werkt buitengewoon goed in combinatie met andere media zoals tv, mobiel, internet of gedrukte media. Hiermee kun je het bereik van een campagne aanzienlijk vergroten. Zo toonde Het Buitenreclame Onderzoek aan dat lichte tv-kijkers en radioluisteraars en  zware internetgebruikers relatief beter worden bereikt met buitenreclame.

    6
  • Buitenreclame is buitengewoon effectief

    Dat buitenreclame een zeer effectief medium is, is niet zomaar een aanname. Objectief onderzoek zoals Het Buitenreclame Onderzoek  toont aan dat buitenreclame uitstekend bekeken wordt. Ook onderzoek van GFK bewijst dat buitenreclame uitermate effectief is.

    7
  • Buitenreclame heeft een uitstekend bereik

    Buitenreclame is continu aanwezig en zichtbaar. In zowel het straatbeeld, als in winkelcentra, langs autowegen of routes van het openbaar vervoer. Iedereen die zijn huis verlaat en de weg op gaat, ziet het. Dit maakt het mogelijk om dagelijks miljoenen consumenten te bereiken. Kortom, buitenreclame heeft een uitstekend bereik.

    8
  • Buitenreclame heeft een hoge contactfrequentie

    Het mooie van buitenreclame is dat het meestal niet stopt bij één contact maar vaak meerdere keren wordt bekeken. De hoge  contactfrequentie van een buitenreclamecampagne zorgt ervoor dat een campagne beter onthouden wordt en dus meer effect sorteert.

    9
  • Buitenreclame werkt goed als laatste reminder voor een aankoop

    Buitenreclame werkt vaak stimulerend. Vaak is het net dat laatste zetje om definitief tot een aankoop over te gaan.

    10
Outreach