Buitenreclame-onderzoek

In 2011 is het Buitenreclame Onderzoek gelanceerd. Het onderzoek werd uitgevoerd door het Engelse Simon Cooper Associates. Opdrachtgevers voor het onderzoek zijn de Bond van Adverteerders (BVA), het Platform Media Adviesbureaus (PMA) en Outreach. Vrijwel de gehele buitenreclamebranche doet mee.
 

 

Het onderzoek voldoet ruimschoots aan de internationale Esomar richtlijnen voor Out of Home Media Audience Measurement en levert resultaten op basis van daadwerkelijk oogcontact (VAC: visibility adjusted contacts). Daarmee is het het enige bereiksonderzoek in Nederland dat de adverteerder daadwerkelijk inzicht geeft in de zichtbaarheid van zijn advertentieboodschap.

 

Dankzij het Buitenreclame Onderzoek hoeft het medium buitenreclame niet langer ingekocht te worden op basis van aantal vakken maar op basis van bereik en contacten. Voor tal van doelgroepen, pakketten en voor alle maanden van het jaar kunnen we bereikcijfers leveren op zowel nationaal niveau, provincieniveau, de Nielsen-regio’s en 30 specifieke CAFAS-regio’s.

 

Ieder kwartaal vindt er een update plaats waardoor u continu over actuele cijfers kan beschikken.

 

Op www.buitenreclame-onderzoek.nl vindt u uitgebreide achtergrondinformatie over het onderzoek.


Ook kunt u via deze website een login aanvragen. Hiermee krijgt u toegang tot de software zodat u zelf cijfers kunt opvragen.