GFK/Effectiviteitsonderzoek

5 seconden TV eraf

 

Wat scheelt dat? In GRP’s niets. In effect niets. Nielsen bracht met behulp van ‘neurological ad compression’ de lengte van TV-commercials terug van 30’’ naar 15’’ en vond dat ze soms zelfs beter werkten. Het Ehrenberg-Bass instituut (die van ‘How Brands Grow’) vond in 2009 ook nauwelijks verschil tussen 30 en 15 seconden. Voor een correcte merktoekenning was het zelfs beter.

 

 

 

Dus 5 seconden TV eraf, dat moet kunnen. Waarmee u 15% bespaart op uw TV-flight. Genoeg geld voor een opmerkelijke buitenreclamecampagne. Die ook nog eens meer verkoopt dan een TV-campagne alleen. Kijk maar op deze site bij het GfK effectiviteitsonderzoek.

 

http://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2014/the-argument-for-more-effective-short-form-ads.html

http://uitbijter.nl/nl/2009/07/het-wonder-van-de-15-seconden-commercial/

http://www.outreach.nl/onderzoek/gfkeffectiviteitsonderzoek.htm

 

Hieronder tref je het volledige onderzoek aan. Klik op het bladerboek.